Raporty wojenne
Depozyt sojuszniczy
Grupowy Atak
Grupowa Obrona
Koszty postoju

Samouczek ACS

Łączenie flot od dnia 19 kwietnia 2006 jest dostępne na wszystkich uniwersach OGame.pl

Poniżej znajduje się krótki opis ACS, jak działa i co możemy z nim robić

ACS - Raporty Wojenne

Bez znaczenia czy jest to łączony atak czy łączona obrona: Jeśli dojdzie do walki, każdy uwikłany w bitwę musi walczyć i otrzymać raport wojenny.

Dla obrońców: Główny obrońca (właściciel planety) widnieje zawsze po lewej, pozostali obrońcy występują kolejno wg czasu dotarcia na planetę

Dla atakujących jest tak samo, po lewej jest flota tego kto rozpoczyna atak grupowy, dalej jego partnerzy.

Statki podczas całej walki należą do ich właścicieli i korzystają z ich technologii.

System walki działa jak normalny RW, flota po lewej strzela pierwsza i pozostali wg swojej kolejności
Bitwy nadal trwają tylko 6 rund i cele są wybierane losowo. Więc ten kto ma największą ilość statków zapewne będzie miał największe straty

Łączony atak nadal może tylko zabrać max. 50% surowców z planety, które są dzielone pomiędzy atakujących. Ten kto ma większą pojemność transportową bierze więcej.

INFO: Atak łączony liczy się dla każdego atakującego jak normalny atak w sensie reguły bashingu.


The Alliance Depot (Depozyt Sojuszniczy)

Depozyt sojuszniczy pozwala na dostarczanie zaprzyjaĽnionym flotom deuteru, dzięki temu nie muszą one zabierać go ze sobą. Depozyt może wystrzeliwać rakiety które przenoszą 10k deuteru na poziom hangaru flocie znajdującej się na orbicie.

Budynek ten NIE JEST potrzebny do stacjonowania floty.
Dzięki temu możesz przedłużać jej czas stacjonowania. Normalnie maksymalny czas przetrzymywania floty na orbicie to 36 godzin. Za każdym razem gdy wystrzelisz rakietę z paliwem, czas postoju zostaje wydłużony o okres w jakim flota zużyła by ten deuter.

Im większy jest Depozyt (jego poziom), tym większą flotę może utrzymać na orbicie.


Grupowy Atak:

Kiedy wysyłasz flotę z misją atakuj pojawia się nowa opcja zaproszenia innych graczy do grupy. Podajesz login i gracz docelowy otrzymuje zaproszenie. Pozwala to także na dodanie samego siebie w celu połączenia flot z różnych kolonii.

Nie musisz być w tym samym sojuszu, aby dostać zaproszenie.
Zaproszeni gracze otrzymują Prywatną wiadomość, oraz możliwość dołączenia do grupowego ataku z menu Flot. Zapraszany może wybierać do której grupy chce dołączyć.

Maksymalnie 5 graczy może połączyć swoje floty i każdy gracz może dodać tyle flot ile chce, ale grupa nie może składać się z więcej niż 16 flot w sumie.


Dodatkowo: Prędkość grupy nie może zostać obniżona więcej niż 30% przez nowe statki. Jeśli nowe statki są wolniejsze , opcja ataku grupowego będzie niedostępna!


Przykład: Flota potrzebuje 2 godzin (120 minut) na dotarcie do planety. 10 minut póĽniej po starcie kolejna flota dołącza do ataku, która potrzebuje 130 minut na dotarcie do planety. taka sytuacja jest możliwa, ponieważ nowa flota spowalnia grupę, ale tylko o 20 minut (16%). Inna flota, która potrzebowałaby 160 minut na dotarcie do planety nie może dołączyć do ataku.

Koszt przelotu floty wynosi tyle samo co normalny atak.

Grupa leci z prędkością jej najwolniejszego statku, jeśli do grupy dołącza wolniejszy statek, cała grupa zwalnia.

Kiedy flota opuszcza grupę, cały czas leci, nawet gdy założyciel grupy zrezygnuje z ataku.

Po walce każda flota, która przetrwała atak wraca na planetę, z której wystartowała.


Grupowa Obrona:

Oznacza, że można stacjonować flotę na orbicie planety innego gracza (wymagany rozkaz "Zatrzymaj")
Możesz stacjonować flotę tylko u gracza z twojego sojuszu lub u gracza z twojej buddylisty.
Nie możesz stacjonować floty u gracza z włączonym urlopem.

Aby wysłać flotę na orbitę u innego gracza musisz wybrać rozkaz "Zatrzymaj" i ustawić czas stacjonowania floty na orbicie. Im dłużej stacjonuje flota, tym więcej będzie potrzeba deuteru. Deuter jest automatycznie przesyłany twojej flocie. Pamiętaj, że potrzebujesz sporej ilości miejsca na transport dodatkowego deuteru.


Koszty postoju:
Mały transportowiec 5 d/h
Duży transportowiec 5 d/h
Mały myśliwiec 2 d/h
Duży myśliwiec 7 d/h
Krążownik 30 d/h
Statek wojenny 50 d/h
Statek kolonizacyjny 100 d/h
Recykler 30 d/h
Sonda 1/10 d/h
Bombowiec 100 d/h
Niszczyciel 100 d/h
Gwiazda śmierci 1/10 d/h

INFO: Jeśli odwołasz flotę, tracisz cały deuter.

Maksymalnie 5 graczy może przetrzymywać swoje floty na planecie innego gracza.

Jeśli planeta zostaje zaatakowana, tylko właściciel planety widzi informację o zbliżającej się wrogiej flocie w podglądzie. INFO: Jeśli zaatakujesz planetę, na której orbituje jedna z twoich flot, będziesz walczył przeciwko swoim statkom.


To na razie tyle =)


Strona główna


online: 02 :: max: 18 (18.02.2024 17:14)