ACS (system walk sojuszniczych)
  • Co to jest ACS?
    ACS (łączenie flot) to nic innego jak możliwość wspólnej walki flot zaprzyjaźnionych graczy zarówno w ataku jak i obronie.

  • Czym jest łączona obrona?
    O łączonej obronie możemy mówić, gdy podczas stacjonowania na orbicie danej planety floty zaprzyjaźnionej (BuddyLista) lub sojuszniczej zostanie ona zaatakowana przez innego gracza. W takim przypadku dojdzie do walki, w której obrońcami na planecie będą wszyscy gracze, których floty aktualnie tam stacjonują.

  • Co to jest łączony atak?
    Łączony atak to wspólny lot od 2 do 16 flot, połączonych rozkazem "Atak związku", na jeden cel. Floty te mogą należeć do maksimum 5 graczy. W raporcie wojennym, który pokaże się po bitwie, jako agresorzy wymienione są wszystkie floty i gracze biorący udział w ataku.
    UWAGA: Reguła bash jest liczona osobno dla każdego gracza dołączającego się do ataku

  • Jak zrobić łączony atak/obronę?
    Atak: Jeśli jesteś założycielem ataku to najpierw wybierasz swoją flotę, wybierasz cel, następnie misję Napadaj (tak jak przy normalnym ataku). W zakładce Flota, pod przyciskiem "Zawróć", pojawi się opcja "Związek". Po kliknięciu na "Związek", pojawią się nowe pozycje: "Zmień nazwę związku" - w której to możesz inaczej nazwać grupę, oraz "Zaproś uczestników" - tam wpisujesz nick gracza którego chcesz zaprosić do ataku. Po lewej widnieją nicki graczy których już zaprosiłeś (Ty jesteś tam automatycznie).
    Po wpisaniu nicka, gracz ten dostanie wiadomość z zaproszeniem do ataku (zaprosić do wspólnego ataku możesz DOWOLNĄ osobę, także spoza sojuszu oraz Buddylisty). Gdy zaproszona osoba wejdzie w zakładkę Flota, to po wybraniu ilości statków i kliknięciu Dalej będzie miała możliwość dołączenia się do wspólnego ataku.
    Jeśli Ty sam chcesz wysłać dwie floty z innych planet, to po wysłaniu pierwszej floty wchodzisz w zakładkę Flota, wybierasz interesujące Cię statki, klikasz Dalej, by następnie dołączyć swoje statki do grupowego ataku.

    Obrona: Żeby brać udział w łączonej obronie wystarczy że wyślesz swoją flotę z misją Zatrzymaj do sojusznika lub gracza z BuddyListy i Twoja flota weźmie automatycznie udział we wszelkich bitwach na tej planecie podczas Twojego stacjonowania.

  • Jak się dzieli zdobycz i debris1?
    Podział zysku i łupów jest umowny i zależy od walczących. Najprostszym sposobem może być podliczenie strat graczy biorących udział w bitwie, podział debrisu na "wyrównujący straty" i "zysk". "Wyrównujący straty" rozdzielany jest wg straconych jednostek a "zysk" proporcjonalnie do udziału floty danego gracza w akcji.

    Jeśli pojawi się jakikolwiek przypadek, w którym gracz słabszy wysyła debris po wspólnym ataku/obronie graczowi silniejszemu, konieczne jest powiadomienie GO2 o pożyczce recyklerów wg normalnych standardów.

  • Jak wygląda raport wojenny?
    Raport wygląda tak samo jak zwykły raport, na górze agresor, na dole obrońca. Jedyną różnicą jest to, że agresorów/obrońców jest więcej. Są oni ustawieni w kolejności: po lewej dowodzący atakiem/obroną, a dalej na prawo gracze którzy się dołączyli w kolejności chronologicznej. Oczywiście każdy gracz korzysta ze swoich technologii. Jeśli natomiast jeden gracz wysłał 2 floty (np. z dwóch planet) to floty te będą umieszczone oddzielnie na danym RW3.

  • Jak łączona obrona wygląda na skanie?
    Gracz skanujący planetę na której znajdują się stacjonujące floty, będzie widział (jeśli pozwala mu na to technologia szpiegowska -> Wzory) wszystkie statki stacjonujące na planecie, jednak nie będzie wiedział ilu graczy stacjonuje na danej planecie. Raport będzie zawierał tylko i wyłącznie sumę wszystkich statków. Skan będzie wyglądał tak samo jak każdy inny.
    Dodatkowo, flota zatrzymana będzie brała udział w liczeniu szansy na kontrwywiad, ale wykorzystując technologię szpiegowską właściciela planety na której jest zatrzymana.

  • Jak łączony atak/obrona wygląda na falandze?
    Jeśli ktoś zatrzymał się na planecie, którą właśnie skanujesz falangą, jego flota będzie widoczna na niebiesko, będziesz też widział skład tej floty, oraz jak długo ma stacjonować. Będziesz też widział oczywiście skąd przyleciała ta flota.
    Twój atak natomiast jest w kolorze bordowym, wszystkie floty lecące są w jednej ramce, podane są kordy z których lecą oraz skład danej floty.
    Gdy złapiesz na falandze obcą flotę lecącą na jakąś planetę będzie to kolor piaskowy.

  • Czy można robić ACS na PZ4?
    Niestety, jedyną dostępną opcją związaną z ACS jest atak na danego gracza lub stacjonowanie flotą. Wspólne wysyłanie recyklerów czy innych statków na PZ nie jest możliwe.

  • Czy można łączyć Gwiazdy ¦mierci sojuszników w celu zwiększenia szansy zniszczenia księżyca?
    Nie, jedyną możliwością jest wspólny atak, misja Niszcz nie jest dostępna w ACS.

  • Czy można razem szpiegować?
    Nie, nie można łączyć swoich sond szpiegowskich w misji Szpieguj. Jedyną możliwością jest wspólny atak.

  • Czy można zatrzymać flotę u kogoś i pójść na urlop?
    Nie, Flota stacjonująca jest traktowana tak samo jak flota właśnie lecąca , więc jeśli chcesz włączyć urlop żadna flota nie może być wysłana z misją Zatrzymaj. To samo się tyczy floty stacjonującej na jeden z Twoich planet.

  • Czy można teleportować flotę zaprzyjaźnioną?
    Jedyną osobą która może przesyłać flotę swoim teleporterem jesteś Ty sam. Nie można także korzystać z teleporterów sojuszników czy graczy z BuddyListy czy innych.

  • Czy multialarm działa w ACS?
    Multialarm oczywiście działa, nie pozwalając zatrzymać się u kogoś z kim się gra na jednym IP. Jeśli natomiast chodzi o atak związku z graczem z tym samym IP jest to możliwe. Nadal jednak nie będzie można zaatakować gracza z tym samym IP nawet dołączając do grupy atakujących.

  • Jak działa noobprotection w przypadku ACS?
    Możesz stacjonować flotę u gracza słabszego od Ciebie, natomiast nie ma możliwości żebyś rozpoczął czy nawet dołączył się do ataku na gracza który dla Ciebie jest za słaby.

  • Jaka jest prędkość flot w ACS?
    Prędkość flot jest taka, z jaką prędkością leci najwolniejsza flota. Pamiętaj, że prędkość aktualnie najwolniejszej floty nie może zostać (z powodu dołączenia kolejnych flot) obniżona o więcej niż 30%..

    Przykład: Flota potrzebuje 2 godzin (120 minut) na dotarcie do planety. 10 minut później po starcie kolejna flota dołącza do ataku, która potrzebuje 130 minut na dotarcie do planety. taka sytuacja jest możliwa, ponieważ nowa flota spowalnia grupę, ale tylko o 20 minut (16%). Inna flota, która potrzebowałaby 160 minut na dotarcie do planety nie może dołączyć do ataku.

    Koszt przelotu floty wynosi tyle samo co normalny atak.

    Grupa leci z prędkością jej najwolniejszego statku, jeśli do grupy dołącza wolniejszy statek, cała grupa zwalnia.

    Kiedy flota opuszcza grupę, cały czas leci, nawet gdy założyciel grupy zrezygnuje z ataku. Jednak prędkość nie może zostać zwiększona nawet gdy grupę opuści najwolniejsza flota.

    Po walce każda flota, która przetrwała atak wraca na planetę, z której wystartowała, ze swoją prędkością, a nie z prędkością całej grupy.

  • Czy flota wracająca z misji Zatrzymaj (zawrócona wcześniej bądź po wykonaniu misji) jest widoczna na falandze?
    Flota wysłana na zatrzymaj jest widoczna na falandze gdy:
    - zostanie zawrócona przed dotarciem na planetę,
    - jest zatrzymana na planecie,
    - gdy wraca z misji Zatrzymaj na planecie,
    - gdy zostanie zawrócona w trakcie misji Zatrzymaj na planecie.

    UWAGA. Księżyca nie można skanować, więc każda flota zatrzymana na księżycu jest niewidoczna dla falangi, chyba, że zostanie ze skanowana planeta z której została wysłana ta flota.

  • Co widzi obrońca, kiedy leci na niego atak? sumę statków? wszystkich atakujących?
    Gdy leci na Ciebie grupa widzisz ją w podglądzie na czerwono, tak jak normalny atak, tyle że w jednej ramce znajdują się oddzielne komunikaty symbolizujące poszczególne floty w grupie. Możliwość odkrycia jaka flota na Ciebie leci, zależy od posiadanej technologii szpiegowskiej.

  • Jak dokładnie przebiega atak?
    Atak wygląda następująco: Najpierw oddaje strzał pierwszy agresor (założyciel ataku) następnie 2 agresor i tak dalej aż do ostatniego. Następnie strzały oddają obrońcy w tej samej kolejności (od lewej do prawej), po czym kończy się runda i podliczane są straty. Następuje kolejna runda w której zostały już uwzględnione straty z poprzedniej. UWAGA Podczas grupowych ataków/obron cała grupa jest liczona jako jedna flota (tyle że każda korzysta ze swoich technologii)

  • A jeśli chodzi o depozyt czy bez niego można stacjonować?
    Wysyłając flotę z misją "Zatrzymaj" określasz na ile godzin chcesz wysłać do kolegi swoją flotę. Statki zabiorą odpowiednią ilość deuteru na cały ten okres.
    Depozyt potrzebny jest tylko i wyłącznie wówczas, gdyby kolega chciał przedłużyć okres stacjonowania Twojej floty na jego orbicie. Wówczas może jej dostarczyć porcje deuteru (ich ilość jest uzależniona od poziomu depozytu), przedłużając czas stacjonowania o okres, w jakim flota wykorzysta ten deuter.
    Koszty stacjonowania poszczególnych rodzajów flot znajdziesz tutaj: Poradnik: Walka Zjednoczonych Flot

  • Jak się atakuje w kilka osób, to czy technika się liczy każdego oddzielnie czy tego co zapraszał do ataku?
    Podczas grupowego ataku/obrony, każda flota korzysta ze swoich technologii, zarówno podczas lotu (ze swoich napędów) jak i podczas walki (ze swoich technologii bojowej/ochronnej/opancerzenia).

  • Co się stanie, jeżeli moja flota będzie stacjonowała u kolegi, a ja w tym czasie skasują planetę z której ją wysłałem?? Czy to w ogóle możliwe??

    Pojawi się komunikat "Floty jeszcze w drodze" - bo misja Zatrzymaj jest taką samą misją jak Stacjonuj czy Transportuj.

  • Co dzieje się z flotą podczas misji Zatrzymaj, gdy konto gracza, na którego planecie zatrzymuje się flota, zostaje skasowane?
    Flota zniknie z zakładki Podgląd ale wróci zgodnie z czasem.

    Słowniczek

    
    Strona główna


    online: 02 :: max: 18 (18.02.2024 17:14)